آلستوم (Alstom)

نام: ALSTOM
کشور: فرانسه
محصولات: لوکوموتیو و قطار و تجهیزات مرتبط با صنعت حمل‌و‌نقل ریلی


معرفی

شرکت آلستوم (Alstom)، یک شرکت فعال چندملیتی فرانسوی است که در حال حاضر در زمینه صنعت حمل‌و‌نقل ریلی فعالیت می‌کند. این شرکت از زمان پایه‌گذاری (1928) تا کنون تغییرات گوناگونی در ساختار خود را تجربه کرده است.

آلستوم در سال 1928 از طریق ادغام دو شرکت فرانسوی به نام‌های Société Alsacienne de Constructions Mécaniques و شرکت Thomson-Houston Electric Company به وجود آمد و نام آن در ابتدا Als-Thom بود.

در سال 1969 شرکت جنرال الکتریک (جی‌ئی) به عنوان سهامدار عمده Alsthom شد.

این شرکت تا سال 1998 تغییرات مختلفی را در ساختار خود تجربه کرد. در سال 1998 شرکت هلدینگ GEC-Alsthom در بورس پاریس فهرست شد و نام آن به Alstom تغییر کرد.

در سال 1999 بخش انرژی آلستوم با شرکت اِی‌بی‌بی (ABB) ادغام شد و یک شرکت با نام ای‌بی‌بی آلستوم پاور ( ABB Alstom Power) به وجود آمد. آلستوم برخی از زیرمجموعه‌های خود را به شرکتی دیگر واگذار کرد و همچنین بخش توربین‌های گاز سنگین یا هِوی دیوتی (Hevy-Duty) خود را به شرکت جنرال الکتریک (GE) فروخت.

آلستوم در سال 2000 بخش موتور دیزل خود را به گروه مان (MAN) فروخت.

این شرکت در سال 2003 بخش توربین گاز صنعتی خود را به شرکت زیمنس (Siemens) واگذار کرد.

این شرکت در سال 2003 با بحران مالی مواجه شد و ناچار به فروش بسیاری از زیرمجموعه‌های خود شد.

آلستوم در سال‌ها 2007 تا 2009، پس از گذر از بحران، برخی از شرکت‌های مختلف اسپانیایی، آمریکایی و روسی فعال در حوزه‌ی قطعات توربین گاز و همچنین توربین باد، حمل‌ونقل ریلی و … را خریداری کرد.

آلستوم تا سال 2014 فعالیت‌های مختلفی انجام داد.

در سال 2015 بخش تولید توان و انتقال برق آلستوم به شرکت جنرال الکتریک (GE) واگذار شد و شرکت آلستوم به تنهایی بر روی بازار حمل‌ونقل ریلی متمرکز شد.

در سال 2017 تلاش‌هایی برای ادغام آلستوم و زیمنس صورت گرفت اما در سال 2019 برنامه ادغام این دو شرکت در کمیسیون اروپا وتو شد.


وبسایت آلستوم: www.alstom.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *